Amaaazing - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Marlou Kroep - WaarBenJij.nu Amaaazing - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Marlou Kroep - WaarBenJij.nu

Amaaazing

Blijf op de hoogte en volg Marlou

11 November 2012 | Australië, Mission Beach

De tijd gaat snel en tegelijkertijd voelt het alsof we hier al veel langer dan een week zijn.
Daan (het NL'se meisje dat ik heb ontmoet op het vliegveld in Japan) en ik zijn gister aangekomen in Mission beach. Ik zou daar gaan wildwaterraften, maar helaas is de tullyriver gesloten :(
Daan heeft gister een skydive gedaan. Supergaaf! (of zoals ze hier zeggen Awesome! ;)) Ik wil ook weer! :D

Vandaag hebben we een heerlijk relaxed dagje. Lekker bij het zwembad onze tijd doorbrengen met een boekje lezen en misschien gaan we zo nog op een koala en cassowary spotting tour :)

De afgelopen week in Cairns was echt superleuk! :)
Het begon meteen goed met een duik in de great barrier reef (helaas ben ik de sd card verloren waar de foto's op staan :( ) Maar het was wel heel erg gaaf. Ik was eerst wel een beetje bang om te duiken, maar eenmaal onder water vergeet je alles al gauw doordat je zoveel moois ziet.
Verder nog gesnorkeld en lekker gegeten op de boot.
Die avond hebben we een leuk feestje gevierd met wat mensen die we waren tegengekomen.

De volgende dag was ik wel toe aan een rustig dagje. Eerst lekker uitgeslapen en daarna gelegen bij de lagoon. Zo was het vakantiegevoel wel meteen aanwezig. :)

Op maandag gingen we mee met Uncle Brians tour. Er werd ons fun forest and falls beloofd en dat kregen we ook. Met Causin Paul aan boord van Flash the bus werden we fulltime geëntertained en ook het zwemmen in de meertjes met waterfalls op de achtergrond was erg vermakelijk. :)
Die avond redelijk op tijd slapen want dinsdag was mijn Bungeejump :O:D
En het was echt suuuuuuuupervet! Het moment dat je daar boven staat en springt, echt whaaaah en whoooeeehoooeeeh! en zooo gaaf!;)

's middags weer bij het zwembad gelegen en heel sportief baantjes getrokken (moet toch wel een beetje sporten terwijl ik hier ben)
Dinsdagavond was het tijd voor de Ultimate Partybus kroegentocht :D Het begon in de eerste kroeg met een gratis bbq en vervolgens reden we met de bus naar de volgende bar. We speelden spelletjes en de drank vloeide rijkelijk ;) Al met al een zeeer grappige en geslaagde avond :)

Woensdag was onze soort van laatste dag in Cairns, dus we hebben nog een rondje gelopen door het centrum, wat postcards en een armbandje gekocht :) en 's avonds in de irish pub gegeten met 2 nl'se meiden die we waren tegengekomen tijdens de kroegentocht.

De volgende ochtend werden we al vroeg opgehaald voor de trip naar Cape Tribulation. Na een wandeling door het regenwoud en een tocht over de rivier om krokodillen te spotten (we hebben een kleintje gespot) werden we gedropt bij onze accomodatie midden in het regenwoud en waren we blij dat we even verlost waren van onze zeer annoying tourguide. Die zichzelf sexy noemde en 'grapjes' maakte waardoor je haar wou gaan slaan. Gelukkig had ze ook een slaapverwekkende stem waardoor we het grootste gedeelte van de rit heerlijk wat slaap hebben ingehaald. ;) In Cabe Tribulation hebben we voornamelijk uitgerust, lekker op het strand gelegen (het eerste strand sinds we in Australië zijn) en voor het eerst deze reis zelf gekookt.
We hebben tot nu toe veel leuke mensen ontmoet. In Cabe Trib waren er naast ons nog 6 Nl'se meiden. Best leuk om even weer een avondje Nederlands te spreken. Na een lekker biertje te hebben gedronken zijn we gaan slapen. En hoewel een gezellig biertje erg leuk is, als je midden in de nacht wakker wordt en over een half verlicht pad met bos aan de zijkant, waar allemaal beesten zijn, moet lopen naar het wc gebouw dan denk je wel anders ;)

Vrijdagmiddag werden we weer opgepikt door de bus om onze tour te vervolgen en we were lucky onze tourguide 'sexy' mocht ons weer vermaken met haar geweldige verhalen. Tijdens deze rit zijn we gestopt om naar een interessant verhaal over en door een aboriginal te luisteren en mochten we nog zwemmen in een meertje.
's Avonds weer thuis zijn we langs Peter Pans gegaan om onze laatste betaling te doen en onze vouchers op te halen voor de rest van de reis.
En onze laatste avond in Cairns hebben we afgesloten met een leuk spelletje op het balkon met wat roomies en mensen die we hadden leren kennen in Cabe Trib. :)

Na een korte nacht gingen we met de bus naar Mission Beach en dat is waar we nu zijn.
Morgen gaan we door naar Magnetic Island, we verblijven daar een paar dagen. Misschien dat we daar een glimp opvangen van de total eclipse, waar iedereen het hier over heeft. Verder gaan we daar Koala knuffelen. :)
En Airlie beach en the Whitsunday island staan op onze planning.

Nu weer verder met chillen en ik zal proberen nog wat foto's te plaatsen :)

• 11 November 2012 - 19:56

Mama:

Hallo Marlou,
    Wat een ondernemende reis.
    Fijn dat je Daan hebt getroffen.
    Hier is het echt herfst weer, de bomen worden behoorlijk kaal, alhoewel vanmorgen het herfst zonnetje heerlijk was. En de bomen hebben weer die mooie herfst kleuren.
    Hier is alles oke.
    Ik wacht je volgende reis verhaal af.
    Liefs en knuffel

Mam en Jan

• 12 November 2012 - 09:09

Marianne:

Hey Marlou,Zo te lezen ben je echt aan het genieten en veel aan het ondernemen. Geniet ervan. Dit pakt niemand je meer af.

Marianne

• 12 November 2012 - 19:35

Jessica :

Leukkkkkk allemaal! Supergave foto's ook op FB! Geniet er van!