The Goldcoast - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlou Kroep - WaarBenJij.nu The Goldcoast - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlou Kroep - WaarBenJij.nu

The Goldcoast

Blijf op de hoogte en volg Marlou

25 December 2013 | Australië, Sydney

Wow! Ik had niet door dat het alweer zolang geleden is dat is een verhaaltje gepost heb. De afgelopen maand is supersnel voorbij gegaan, het lijkt alweer eeuwen geleden dat we in Brisbane waren!

Na 5 dagen in het mooie Brisbane zijn we naar Surfers paradise gereden, een klein strandplaatsje met veel skyscrapers. We zaten in een hostel wat meer een hotel was, met sauna, whirlpool en groot zwembad :). Meteen na aankomst zijn we naar seaworld gegaan, het leukste daar was de dolfijnenshow. :)
's Avonds kwamen we Mona en Alois tegen in het hostel, zij zaten al eerder bij ons in de groep op Fraser island. We besloten om die dag erna samen naar movieworld te gaan. Heaps awesome! Gezellig dagje en gave achtbanen bereden. :)
Die avond was het weer tijd voor een feestje, leuke mensen ontmoet tijdens de pubtour en de volgende dag was het vooral uitrusten op t strand totdat de zandwind ons wegjoeg.

Na 3 dagen Surfers was het tijd om door te reizen naar Byron bay. Het zogenoemde hippie plaatsje. Nou die hippies vond je daar ook wel. De eerste twee nachten verbleven we in de art factory, een hostel met veel zeer relaxte mensen (ofterwijl veel wietgebruikers;)) Het was daar ook niet ongebruikelijk dat een dealer vroeg of je wat wilde kopen, waar wij dan vriendelijk voor bedankten.;)
In het hostel hadden ze ook gratis yogalessen, daar hebben we 1 ochtend aan meegedaan, erg fijn, maar ook spierpijn als gevolg :s haha, dat krijg je na 2 maanden niet sporten.
Na die 2 nachten verhuisden we naar een hostel aan t strand :) Na aankomst in dit hostel zijn we naar de zondagmarkt gegaan, een erg leuk hippiemarktje :)
Vanaf Byron zijn Daan, Wouter en ik nog een dagje naar Nimbin geweest, wat niet echt de moeite waard was. Het was 1 straat met veel hippies en hippiewinkeltjes en het is vooral zeer populair om de 'nimbincookies'.
Verder hebben we in Byron voor het eerst in Australie fietsen gehuurd en we zijn gaan kajaken zonder dolfijnen (de advert zei met, maar helaas hebben wij ze niet gespot). Wel kregen we de beloofde gratis timtam (een australisch chocolade koekje die hier erg populair is;))
We hebben er ook een paar leuke feestjes gevierd daar en tijdens een van de avondjes was er, na de door ons genuttigde maaltijd in de cheeky monkey bar, een aboriginal die ons wat mooie klanken uit zn didgeridoo liet horen. Er was ook een dancecontest en omdat we vooraan zaten waren Daan en ik de sjaak en moesten we meedoen met een aboriginaldans. Het was best grappig om te doen en wat het meest leuke was dat ik de wedstrijd won :D Een gratis fraserisland tour, helaas had ik die al gedaan..

Na 5 dagen Byron was het tijd om de reis voort te zetten naar Coffs Harbour. Niet veel backpackers gaan daar naartoe. Een rustig stadje waar je best wel veel dingen kon doen. Zo gingen we met het hostel standup-paddleboarden, hebben we fietsen gehuurd om de big banana te zien (wat letterlijk een grote banaan is en niet meer dan dat) en we zijn onderweg gestopt bij de clogbarn (ja een klompenboerderij) om een kroketje! :D! te eten. Het was lekker! ;)
De laatste dag gingen we paardrijden door het regenwoud, erg leuk om te doen! Wel was ik een beetje allergisch voor de paarden en werd de ooginfectie die ik in Byron had opgelopen nog een tikkeltje versterkt en moest ik toch maar eens langs de apotheek. Gelukkig ging het daarna snel beter :) Die avond reden we verder.

Midden in de nacht kwamen we in Port Macquarie aan, daar bleven we 2 dagen. De eerste dag hebben we een wandeling gemaakt langs de mooie stranden die Port macquarie kent. Tijdens de wandeling zijn we bij het koalahospital gestopt voor een rondleiding daar. Erg indrukwekkend om te zien wat de vrijwilligers daar voor de zieke koala's doen.
Op 24 december hebben Daan, Wouter en ik een zandman gebouwd op het strand. :D Erg leuk om te doen! 's avonds hebben we lekker gekookt en onder het genot van een drankje spelletjes gespeeld totdat we naar de bus naar Sydney moesten.

Half 8 in de ochtend kwamen we via de Harbour bridge de 'Big city' binnen. Indrukwekkende view van het operahouse en de vele hoge gebouwen. :) Kerst was alles behalve hoe het normaal is en het kerstgevoel was ook ver te zoeken. Het regende de hele dag en bijna alles was gesloten ivm met kerst, dus na een stadswandeling door de regen, waren we er wel klaar mee. Gelukkig kwamen we een bioscoop tegen die wel open was en na het eten van een lekkere pie face gingen we naar de 3 uur durende film 'Les Miserable'. Erg mooie film! :) We sloten we de avond af met een spelletje airhockey en een dancegame ;)
2e kerstdag (boxing day in Australie) is nationale uitverkoopdag en is ook echt een gekkenhuis, overal mensen in de winkels om dingen te kopen. Wel grappig om een keer mee te maken.

Nu is mijn internettijd om. Dus de rest van Sydney en de outback komen later! :) Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden. Tot snel! Liefs!

• 14 Januari 2013 - 11:20

Laura:

Klinkt allemaal heerlijk zeg, heel veel gedaan en gezien! Ben benieuwd naar je echte verhalen en foto's als je terug bent! Maar eerst nog genieten van je laatste weken daar!

• 14 Januari 2013 - 18:50

Diane:

Hey Marlou,

Leuk verhaal, nog veel plezier en tot 2 februari.

Liefs Diane en Fam,

• 15 Januari 2013 - 12:45

Mam:

Hai Marlou,
    Weer een leuk reis verhaal.
    Volgens mij feest je er heel wat af daar.
    We zien je weer snel.

Liefs en dikke knuffel
    mam en Jan

• 20 Januari 2013 - 16:02

Ed En Irma:

He Marlou,

Geweldig, wat genieten, en wat onderneem je veel. Dat wordt straks afkicken, wat avontuur betreft en het weer, op dit moment sneeuwt het hier en er waait een ijzige wind, dus ...be prepared. Geniet de laatste weken nog volop en hoor graag je verhalen.
    Heel veel plezier.

Liefs Ed en Irma

• 24 Januari 2013 - 08:11

Timtams :D!! Klinkt goed Kroepie, geniet er nog even van, voor je het weet ben je alweer thuis.