Awesome! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marlou Kroep - WaarBenJij.nu Awesome! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marlou Kroep - WaarBenJij.nu

Awesome!

Blijf op de hoogte en volg Marlou

27 November 2012 | Australië, Agnes Water

Howa' you goin'?

Na twee veelbewogen weken weer een reisverslagje van mij :) Momenteel ben ik in Town of 1770 (bij Agnes Water). Klein plaatsje waar niet veel te beleven is, maar wel een goede plek voor je eerste surfles :)

Twee weken geleden eindigde mijn verhaal Mission beach. Van daaruit zijn we met de bus naar Townsville gereden en daar heb ik de ferry naar Magnetic Island gepakt. Een klein eiland met veel mooie strandjes en veel natuur. We verbleven in bungalow bay hostel, waar een koala sanctuary om de hoek zat. Daar hebben we de eerste dag met een koala geknuffeld en verder ook nog een slang, een krokodil en wat andere beestjes mogen vasthouden :) supertof!
Diezelfde dag zijn we een stuk gaan wandelen in een natuurgebied, op zoek naar koala's in t wild. Helaas hebben we die niet gezien, wel werden we aan het eind van onze klim beloond met een adembenemend uitzicht over het hele eiland :D

Die avond zijn we na de spelletjes in 't hostel op tijd naar bed gegaan, omdat we de volgende ochtend om 5uur de wekker hadden gezet zodat we de eclipse (zonsverduistering) konden aanschouwen :) Het was leuk om te zien en ik heb er zelfs een foto van kunnen maken!
Later die dag zijn we met de bus over het eiland gegaan en zijn we uitgestapt op een plek waar we rockwallabies (kleine kangarootjes, sooo cute!) konden voeren :)

De volgende dag zijn we naar Airlie beach gereisd. Erg leuk plaatsje waar vooral het nachtleven erg bruisend is en je overdag heerlijk verkoeling kan vinden bij de lagoon. Na 2 dagen Airlie gingen we op de boot naar the Whitsunday eilanden. Na een gezellige avondje op de boot zijn we de volgende dag gaan snorkelen en naar Whitehaven beach geweest. Dit is 1 van de witste stranden van de wereld, echt wow! Het strand daar en de zee zo helder en blauw, echt onvoorstelbaar mooi! Een droomstrand! Die avond was het tijd voor leuke partyspelletjes. Wel een kort nachtje, want de volgende dag werden we weer om half 7 gewekt. Rond de middag waren we weer in Airlie, daar hebben we 3 dagen erna alleen maar feestjes gevierd en veel leuke mensen ontmoet! :)

Na deze partyweek vervolgden we onze reis naar Rockhampton. Een best grote stad, waar maar weinig oostkustreizigers naartoe gaan. Voor mij was het een prima plek om even bij te komen. We hebben daar een tripje gemaakt naar een zoo en botanische tuinen. Erg leuk, daar mijn eerste dingo's, cassowarries en kangaroos gespot. De volgende dag nog een beetje rondgewandeld en een lange tijd gewacht op de bus die ons naar Town of 1770 heeft gebracht.

In Town of 1770 hebben we ons de eerste dag goed vermaakt met Scooteroo. Drie uur lang op een soort crossmotors de omgeving verkennen, superleuk! We zagen kangaroos in het wild en zijn ook een mooie zonsondergang tegemoed gereden:) De tweede dag werden we in de ochtend opgehaald voor m'n eerste surfles. Erg lastig, maar wel leuk. Met veel oefenen gaat het me zeker lukken om op zo'n bord te staan! Gelukkig nog genoeg mogelijkeden hier langs de kust ;)

Vandaag hebben we een chilldagje gehad. Vanochtend even het dorpje ingeweest en op het strand gelegen. Vanmiddag een paar baantjes getrokken in het zwembad en daarna lekker een boekje gelezen langs de kant. Dit is leven! :D (of vakantie ;))

Vannacht reizen we weer verder met de bus naar Rainbowbeach, waar ik me ga opmaken voor Fraser Island. :)

Tot snel weer!

P.s. Hoe is het daar in Nederland?

• 27 November 2012 - 08:57

Laura:

Wauw, klinkt echt super leuk wat je allemaal gedaan hebt Marlou! Leuk om te horen! Kus

• 27 November 2012 - 20:18

Laura:

Dit klinkt om helemaal jaloers van te worden! Geniet lekker verder!

• 28 November 2012 - 13:35

Joyce:

echt supergaaf marlou! heel erg leuk om je verhalen zo te lezen :)
    enne.. is wel heel cru die onderste vraag :P gelijk weer back to reality nadat ik nog in de wolken was van jouw verhaal, haha.. maar gaat wel goed hier hoor! hard werken en druk met daten ;) haha.. nu al veel bij te kletsen! Geniet ervan meis :) liefs

• 28 November 2012 - 14:19

Mam:

Hallo Marlou,

Leuk en fijn om weer een reisverslag te lezen van jou.
    Echt leuk wat je daar allemaal doet.

Hier gaat gewoon alles z'n gangetje en goed.

Groetjes dikke knuffel en liefs
    Mam en Jan

• 08 December 2012 - 18:51

Irma En Ed:

He Marlou,

Zo te lezen heb je het er ontzettend naar je zin. Geweldig om te lezen. Geniet van het mooie land en een warme/hete kerst toegewenst.
    Liefst Ed en Irma